sobota 17. srpna 2013

Cvičíme, makáme: P90X aneb do formy za 90 dní


    Když jsem se před dvěmi lety stala cvičícím maniakem, největší vliv na proměnu nejen mé postavy, ale i přístupu ke cvičení mělo cvičení P90X - Power 90 Xtreme, kde za číslem "90" stojí 3 měsíce tvrdé dřiny, až na výjimečný odpočinkový den každodenní. Pokud hledáte něco, co vaši formu nastartuje rychle jako nic jiného, dejte šanci P90X. Bring it!

    V USA se jedná o jedno z nejslavnějších cvičení. Na svědomí ho má společnost beachbody, která stojí mimo jiné i za slavným programem Insanity. Jedna se vlastně o posilování na základě zmatení svalů - cvičení jsou rozmanitá, každý den procvičujete jinou partii těla. A funguje to? To si pište.

    P90X jsem před rokem cvičila poctivě každý den. Zahrnuje Cardio, Jógu, Ramena a Ruce, Nohy a záda, Kempo (v podstatě Cardio Box), Protahování, úžasný Ab ripper na břišní svaly (jediné pouze 15minutové video) a další sestavy. Cvičení jsou od cca 40 minut do 90 minut dlouhá, náročná a zábavná.

    Vaším motivátorem se stane skvělý trenér Tony Horton. Člověk by nevěřil, co ve svých skoro šedesáti letech se svým tělem dokáže. Ten chlapík je typický američan - stále usměvavý, vtipný, máte při videích pocit, jako by na ničem jiném, než na vašem cvičení, ani nezáleželo. Hláškami se to ve videích jen hemží. Společnost mu dělají různí další (perfektně vyrýsovaní) lidé, na kterých byl program odzkoušený.

    Vybrat si můžete mezi verzí Lean, Classic a Double. Já jsem cvičila program Lean, který se mi zdá pro ženy nejvhodnější. Double je potom opravdu extrém, kdy cvičíte dopoledne i odpoledne.

    Pokud se do toho pustíte, nebudu vám lhát - první týden bude náročný. Druhý bude už lepší a třetí týden se budete na každé cvičení těšit a nebudete si bez toho schopni představit den. P90X mě naučilo denní cvičící rutinně, bez které mám výčitky svědomí, a dodnes ráda některá videa zapnu. Plánuji si jet také celých 90 dní nanovo.

    Co je na P90X úžasné?
  • zacvičíte si doma
  • ke cvičení potřebujete pouze nějaké činky či gumu a podložku (některá cvičení na záda vyžadují hrazdu, ale to se dá nahradit gumou)
  • Tony Horton by namotivoval k pohybu snad i našeho pana prezidenta
  • každé cvičení zahrnuje skvělé protažení před i po, takže vás nebude nic bolet
  • cvičení je návykové
  • výsledky jsou opravdu vidět

    Já jsem za 90 dní získala pevnější postavu a břišáky, které jsem myslela, že nikdy neuvidím. P90X Ab ripper je dodnes mou nejoblíbenější sestavou na břicho a  Tonyho Hortona považuji za jednoho ze svých nejlepších kamarádů. P90X je cvičení, které může doslova změnit život, způsob myšlení a návyky. A už při úvodních pár tónech P90X se vám bude zvyšovat tepovka (připadám si jako jeden z Pavlovových psů).

    Na youtube se dá najít stovky videí plných životních příběhů a proměn s tímto programem. Mrkněte se namátkou třeba tady:


    P90X je zkrátka výzva. Ale vyplatí se ji přijmout. Videa se v našich českých internetových vodách dají najít na uloz.to. Když nic jiného, doporučuji stáhnout alespoň Ab Ripper, který vám udělá z bříška valchu.

    Máte zkušenosti s P90X nebo jiným podobným programem? Jaké byly výsledky? Zaujalo vás toto cvičení?

    Mějte krásný den,
    M.

P.S. Zkoušela jsem i slavnou Jillian - oproti Tonymu mi připadá jako slabší odvar - nebo toho ze sebe pod Tonyho velením zkátka víc dostanu.
P.P.S. Tony Horton vydal ke cvičení i knížku s jídelníčkem a různými recepty, to jsem ale nedodržovala.

5 komentářů:

  1. Mě na P90X navnadila po dlouhých měsících Jája z Jarmarku marnosti, takže se přiznám, že jsem taky začala. Zatím mám za sebou sice jen asi tři týdny cvičení - bohužel v delším časovém intervalu než jen 3 týdny, protože prostě někdy to časově nešlo zvládnout a třeba minulý týden jsem měla kvůli škole zabitý celý. Ale souhlasím, že po pár dnech bez cvičení jsem si připadala poněkud nesvá. Je pravda, že i dřív jsem chodila cvičit power yogu, která mě hodně bavila a pozorovala jsem na sobě její kladné efekty, takže i tady s ní nemám problém. No a posílení lecčeho na těle je můj dlouhodobý cíl, protože se věnuju ještě jednomu sportu, kde je rovnoměrná svalová výbava nezbytnou nutností. Kdybych k tomu ještě zvládla shodit pár kilo, bylo by to ideální :) Zatím ta kila ale spíš nabírám - co jsem se tak bavila, může to být tím, že se mi zvětšila svalová hmota na úkor tuku, protože bez pohledu na váhu si připadám vskutku dobře, tzn. mnohem lépe než ještě před pár měsíci. Pověz, Míšo, jak se to projevilo z tohohle hlediska na tobě? Pozorovala jsi úbytky hmotnosti (jo, jsem zapomněla dodat - šla jsem taky do verze Lean) nebo se výsledky cvičení projevily jen na velikosti oblečení bez ohledu na váhu?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, na sobě jsem změny pozorovala jen co se oblečení týče, šla jsem o velikost dolů (teda ale v průběha asi sedmi měsíců, bylo to zásluhou i P90X, i posilovny). Shodila jsem asi 3 kila, objektivně to ale vypadalo na víc; poměr tuků v těle výrazně klesnul. Svaly váží fakt dost:)

      Vymazat
    2. Tak to je dobrá zpráva. Nevadí mi mít vyšší váhu když to bude na úkor úbytku tuků. A o číslo menší velikost oblečení bych vážně uvítala :) Ještě se zeptám: cvičila jsi striktně podle plánu? Tím myslím ten Ab Ripper jen podle toho, jak byl rozepsán? Nějak se mi nechce věřit, že to ten six-pack skutečně vykouzlí, když se to cvičí jen dvakrát týdně... :-) Jo a ještě dotaz: mně totiž k smrti nudí to posilování rukou a ramenou a i to Kenpo, to si fakt radši dám cokoli jinýho než tohleto. Ty ses plánu držela a cvičila opravdu všecko? Ty ruce+ramena ještě zvládnu nahradit v rámci toho jiného sportu, kterému se jednou týdně věnuji, ale Kenpo fakt nee a cvičit ho odmítám. Taky v jednom kuse řeším hrazdu: nemám ji kam umístit a už jsem vyzkoušela a prověřila všechny varianty a všechny typy hrazd co existují, prostě to nejde. Tak přemýšlím o té gumě, předpokládám že myslíš tohle ?
      A shodneme se, že Tony umí skvěle motivovat. Jo, typický Amík, furt vysmátý a plný odhodlání :-D Ale je mi to mnohem sympatičtější než celá Jilian, která umí tak nanejvýš peskovat... 8-)
      Verunka

      Vymazat
    3. Já to cvičila všechno, ale myslím, že se prd stane když Kenpo nahradíš třeba mým milovaným Core Synergistics. Ab ripper cvič fakt jen dvakrát týdně, je hodně namáhavý, svaly potřebujou regeneraci, břicho namáhá i jóga a Core Syn., na vytvarování svalů opravdu stačí;)
      Ta guma je přesně to, co myslím, hrazdu doma také nemám a upřímně je to strašnej záhul, jako ženská s tim mám problémy i když jdu so posilovny, takže sahám po gumách.
      Jillian mi není jenom protivná, ale ani mi její cvičení nepřijde moc namáhavé, prostě P90X rulezz!

      Vymazat
  2. Nemáš nějaký tip na stáhnutí celého? Hledám to na uloztu, nasla jsem jen jogu a ab ripper a vlastně ani nevím, jak to cvičit po sobě, jak často, kolik denně atd...

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...