pondělí 26. srpna 2013

DIY: Massage bars/Lotion bars - inspirováno Lush

   
    Dnes bych se s vámu ráda podělila o jeden z mých nejoblíbenějších DIY projektů, který poslouží i jako milý dárek, a sice o massage bars/lotion bars/česky zkrátka masážítka. Jedná se o směs vosku, olejů a másel v tuhé formě, kterou já osobně upřednostňuji před klasickými tělovými mléky, i když to samozřejmě není na denní použití kvůli své hutnosti. Masážítka od Lush miluji (neznám lepší vůni než Each Peach) a Lush youtube kanál a jejich videa o postupech mě nakoply k tomu, abych to sama vyzkoušela. A po nalezení několika desítek různých receptů jsem si ingredience a množství uzpůsobila k obrazu svému.



Budete potřebovat:
  • včelí vosk - např. zde
  • kakaové & bambucké máslo (místo dvou druhů másel můžete použít jen jedno, popřípadě lze použít i avokádové máslo, kokosové máslo, mangové máslo... chápete mě:)) - klik pro nákup bambuckého či kakaového másla
  • kokosový olej (lze použít i více druhů olejů nebo úplně jiný olej, důležité je, aby byl olej snadno tuhý - kokosový taje až při zhruba 25°C); koupíte např. zde
  • silikonové formičky (než mi přišly ty mé z ebay - link na prodejce, dělala jsem masážítka do kelímků od Lush a fungovalo to zrovna tak skvěle)
Tyhle krásky jsou z ebay, každá z nich mě stála cca 0.9 USD včetně poštovného - nějakých 16 kč?

Pokud chcete, přidejte:
  • vitamin E (já používám olej vitaminu E a pupalkového oleje, doporučuji, protože vitamin E se chová jako konzervant)
  • třpytivé pigmenty
  • aroma dle vašeho gusta
       Co se množství ingrediencí týče, poměr na ideální lotion bar, tzn. na něco, čím se chcete natírat, je 1:3:1, tedy 1 část vosku, 3 části másel a 1 část oleje. Pokud chcete masážítko používat spíše na masáž, doporučuji ubrat vosku a přidat oleje. Kdysi jsem dělala masážítko podle internetového receptu, který radil poměry 1:1:1, a tím by se člověk nenatřel snad ani v těch vedrech, co nám právě pominula.

    Postup je jednoduchý. Ve vodní lázni nejdříve rozpusťte vosk; až bude rozpuštěný, přidejte másla, nakonec přijde kokosový olej. Rozpuštěnou směs odstavte z ohně a přidejte, chcete-li, olej vitaminu E, aroma a třpytky. Potom stačí už jen promíchat, nalít do formiček a počkat. Hotová masážítka jemně klouzají po pokožce, vyživují a hydratují. Pokud nemáte v domě zimu, doporučuji skladovat v ledničce a vytáhnout až pár minut před mazáním.



    Na mé dvě a půl formičky padlo cca 20g včelího vosku, 60g másel, 20g kokosového oleje a tři kapsle s pupalkovým olejem a olejem vitaminu E. Do části hmoty jsem přidala jednu kapku vanilkového aroma (bez něj masážítka voní úžasně, s vanilkovou esencí je to ještě o třídu výše) a trochu třpytivého pigmentu od Essence, který jsem ukořistila v akci v Rossmannu za 25kč.




    A vzhledem k tomu, že mi dochází mé domácí balzámy na rty, je jasné, co bude příštím DIY článkem:)   



    Láká vás vyrábět si vlastní kosmetiku? A co lotion bars, používáte je?

    Mějte krásný den,
    M.


P.S. Recepty si vytvářím sama, mnohdy mi to zabere určitou dobu a několik pokusů, než vyladím ten správný poměr surovin. Ráda je s vámi sdílím, avšak ocenila bych, kdyby se stejný či velice převelice podobný recept neobjevoval na cizích blozích bez udání zdroje. Děkuji za pochopení.

12 komentářů:

  1. přiznám se, že masážítka od lush jsem milovala. nejúžasnější bylo nutts, které už se tedy nevyrábí, i když občas se objeví v retru. taky jsem si občas nějaké udělala, šla jsem na to jednoduše jen kakaové máslo, kokosový olej, někdy bambucké... občas jsem dokonce zvládla i nějakou tu ala buffy. týjo, že bych zase něco zkusila?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nutts bohužel neznám, ale Buffy zbožňuju a zatím mě ani nenapadlo si jí vyrobit... Takže propříště mám jasno:)

      Vymazat
  2. wow to vyzera ako super!

    Inak nezabudni sa zapojit do Weleda giveaway: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/weleda-peeling-super-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. zda sa to byt jednoduche, velmi ma laka to vyskusat, uz len zohnat vosk, to je pre mna asi najvacsi problem... Inak len taky navrh: nemohla by si davat aj linky na predajcov z ebay kde si napr. formicky kupovala? mne osobne by to pomohlo, obcas neviem ako mam takeho diy veci hladat... vopred vdaka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě linky doplním, vždycky si říkám, že sem budu všechno linkovat, aby to bylo přehledné, a zapomínám... Děkuji za připomínku a jdu na to:) A dám link i na prodejce vosku, u kterého nakupuji;) Jinak když vynecháš olej či ho dáš jen minimum a budeš massage bar udržovat v ledničce, mělo by vydržet i bez vosku;)

      Vymazat
  4. To vypadá naprosto skvěle! A na mé líné poměry bych nejradši přišla k hotové, jenže Lush mě vůbec neláká. Neprodáváš je třaba na Fleru? :))

    OdpovědětVymazat
  5. Ahojky Bee,
    Mohu se zeptat- do čeho balíš takovéhle Lotion/Massage/Peeling Bars, mydélka apod., pokud je chceš někomu darovat? Kupříkladu tyhle potvůrky docela rychle "tají", pokud je nechám cca 10 minut venku z ledničky a proto by mě zajímalo, zda máš nějaký tip, jak je uchovat, přenést a darovat nepoškozené? :)))
    Děkují, Lůca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, balím je do tohoto: http://www.tvorivy-svet.cz/detail/4820873/zip-uzaviratelne-sacky-100-kusu-v-baleni-8x12-cm, a když je dávám jako dárek, většinou přidávám více vosku, aby vydržely, doma si je vyndávám přímo z lednice, protože mi to je příjemné, jak to studí:-)

      Vymazat
  6. Ahojky, mě hrozně lákají vůně co používá Lush, nevíš jak docílit u masážítek podobné vůně? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, třeba má oblíbená Each Peach obsahuje grapefruitovou, pomerančovou, limetovou a mandarinkovou silici, Hottie vanilkovou, pepřovou a zázvorovou silici, Soft Coeur bude vonět podobně jako tento základní recept, Therapy má v sobě levanduli a neroli...:-)

      Vymazat
  7. Jééé to je vyčerpávající odpověď. Děkuji :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...