čtvrtek 15. srpna 2013

Přírodní tip: Kakaové máslo


    Poslední dobou jsem se začala zajímat o přírodní péči a kakaové máslo mi doma zkrátka nemohlo chybět. Po kokosovém oleji bych ho zařadila snad na druhé místo ve stupnici přírodních zázraků.

    Vzniká lisováním opražených kakaových bobů. Kvůli relativně silné vůni se větišnou deodorizuje, já mám to své ale 100% přírodní. Kakaové máslo je tuhá, lehce nažloutlá hmota, která má velmi dobré hydratující a antioxidační účinky. Antioxidanty v másle obsažené zároveň zabraňují žluknutí.


    Kakaové máslo je hlavní složkou snad všech čokolád, o tom tu však psát nechci (i když tu čokoládu bych si dala:)) Zklidňující účinky, hydratační schopnosti a vůně z něj však dělají ideální základ pro krémy či balzámy.

    A proč je kakaové máslo tak dobré?
  • předchází striím i je napomáhá redukovat, díky tomu, že je nadopované vitaminy A, E, C, B1, B2, B3 a je považováno za výborný zdroj hydratace; používat jako prevenci by ho na namáhanou kůži na bříšku měly zejména těhotné ženy, výborné má být i na jizvy
  • léčí ekzémy, dermatitidu, působí jako ochrana proti vnějším vlivům
  • prevence rakoviny - kakaové máslo obsahuje složky, které jsou známé tím, že bojují proti volným radikálům a zabraňují vzniku karcinomu

    Co s ním dělám já?

    Kakaové máslo používám do svých DIY masážítek/lotion bars nebo do DIY balzámů na rty; brzy se tu na ně objeví návody.

    Pokud mám někde nějaký stroupek, poťukám ho lehce kakaovým máslem, protože obsahuje vitamin E, který má urychlovat hojení pokožky a jak už bylo zmíněno, předcházet jizvičkám.

    Kdybyste se chtěly kakaovým máslem namazat celé, doporučuji metodu horké vody - kakaové máslo je relativně dost tuhé, před natíráním se tedy doporučuje vzít si kousek s sebou do vany/sprchy, aby máslo povolilo, nebo ho dát na chvilku do vodní lázně, což dělám já. Ideální je natírat se po sprše, kdy jsou póry kůže otevřené a tak se máslo lépe vstřebá.
   
   Své 1kg balení kakaového másla jsem si objednala ze stránek www.kakaoveprodukty.cz za rozumnou cenu 370 kč. Pravděpodobně mi vydrží opravdu dlouho. 

    Edit: Už došlo:-) Nyní pořizuji kakaové máslo na Ekokoze



    Máte doma kakaové máslo? Jak ho používáte vy?

    Mějte krásný den,
    M.

4 komentáře:

  1. se tedy přiznám, že kakaové máslo mi přijde moc náročné na používání. sice to zní super, navíc je to 100% organické, přírodní, bio a já nevím co vlastně, taky to voní po čokoládě, ale na používání jsem dost líná a tak nic.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ho také používám spíše do různých DIY serepetiček, než na sebe:) Ale občas mám chuť do sebe investovat relativně hodně času a to je potom kakaové máslo 1. bod na seznamu.

      Vymazat
  2. ja som ho mala raz, ale prislo mi to v pohode. Krasne hydratovalo pokozku a ta vona :)


    Inak pozyvam na WELEDA giveaway, tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/08/weleda-peeling-super-giveaway.html

    OdpovědětVymazat
  3. a dá se jíst? :D

    http://ordinary-silly-things.blogspot.com

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...