pondělí 12. srpna 2013

Přírodní tip: Kokosový olej


    Kokosový olej je malý přírodní zázrak. Zázrak takový, že obyvatelé tichomořských ostrovů přezdívají kokosovníku "strom života" a kokosový olej považují za lék na všechny nemoci. I podle vědeckých výzkumů je kokosový olej lidskému organismu mnohonásobně prospěšnější než jakýkoliv jiný olej. Je bohatý na vlákninu, minerály a vitamíny; v tradiční medicíně je používán na celou škálu nemocí a dalších neduh, přes obyčejné chřipky a modřiny (modřiny?!) přes bolesti uší, zubů, nepravidelnou menstruaci, plešatění a kožní nemoci až po tuberkulózu. Na youtube jsem náhodou narazila na starší pár, který přísahal, že lžička kokosového oleje denně vyléčila muže z Alzheimerovy nemoci, která má být nezvratná a její průběh se dá dnešní medicínou maximálně zpomalit.

    Podle vědeckých průzkumů zabíjí kokosový olej bakterie, houby, plísně a parazity, chrání tělo před volnými radikály, má přírodní ochranný faktor, rozpouští ledvinové kameny, předchází obezitě, je zdrojem rychlé energie, měl by pomoci i s lupy a stárnutím, zlepšuje hladinu cholesterolu... A to jsou jen některé z vědecky dokázaných benefitů (hezký seznam se všemi schopnostmi kokosového oleje a chemické vysvětlení, proč zrovna kokosový olej je TEN nej, najdete zde.


    Já osobně mám doma vždy dvě balení; jedno v lednici na kuchyňské použití, jedno v koupelně na patlání:) Kokosový olej taje při teplotě cca 25°C, takže ten v koupelně mám v létě naprosto tekutý; kvalitu by to ovlivnit nemělo.

    A jak se dá tedy kokosový olej použít? Zde máte několik mnou vyzkoušených tipů:

  • Vařit, smažit, péct - vše na kokosovém oleji dostane lehce exotický nádech. Mně osobně pokrmy připravované na kokosovém oleji chutnají více než normálně. Přidávám si ho i do zeleného čaje. Snažím se sníst lžíci denně kvůli jeho léčivým schopnostem.
  • Zábal na vlasy. Pokud máte suché vlasy, zahřátý kokosový olej vám prokáže lepší službu než profesionální zábaly v salonech. Navíc úúúžasně voní. Jen pozor na pořádné smytí, jinak člověk vypadá, jako kdyby se tak rok, dva nemyl.
  • Odličování. Od té doby, co jsem vyzkoušela kokosový olej, nekoupila jsem si jediný odličovák. Při odstraňování očního makeupu budete sice vypadat jako panda, ale s jemným setřením tamponkem či kosmetickým ubrouskem nejenže panda zmizí, ale jemná kůže kolem očí zůstane úžasně vyživená, a ne napnutá jako po spoustě odličovacích přípravků.
  • Masáž obličeje i těla. Kokosový olej krásně voní a masáže s ním jsou zážitek. 
  • Místo tělového mléka. Zejména po holení je opravdu znát, jak je kokosový olej zklidňující.
  • Místo pěny na holení. To jsem zkoušela tedy jen jednou, fungovalo to perfektně, nožky byly hladké, ale čistit žiletku bylo za trest... Tak možná, až budu víc trpělivá, zase někdy...:)
  • Jako zdroj rychlé energie před cvičením.
  • Ústní hygiena. V zahraničí se začíná rozšiřovat tzv. Oil Pulling, což je dočišťování ústní dutiny právě kokosovým olejem; zuby tvoří pouze nějakých 10% povrchu  v ústech a ostatní části jsou opomíjené a nečištěné. Dvacet minut po vyčištění zubů si zkrátka "válíte" lžičku kokosového oleje v ústech. A ono je to docela fajn:) Navíc má mít kokosový olej schopnost přírodně bělit zuby.
  • Do DIY balzámů na rty, scrubů, masážítek a dalších. Brzy se tu začnou objevovat návody:)
  • Jako kondicionér a ochrana vlasů před sluncem. Sice budete vypadat jako nejmastnější mastňák, ale vlasy vysušené od sluníčka se vás už týkat nebudou:)
  • Na změkčení nehtové kůžičky.
  • Místo nočního krému. Kokosový krém je výživný, takže sušší pleť ho rozhodně jen uvítá. Jen pozor, pokud máte sklony k ucpaným pórům - kokosový olej patří mezi velmi komedogenní oleje. 
    Pokud máte nějaké další tipy, jak s kokosákem naložit, sem s nimi!:)

    Mějte krásný den,
    M.

P.S. Kokosový olej kupuji extra panenský, za studena lisovaný, značky Purity Vision v obchodech DM, 100ml za cca 85 kč, za lepší cenu můžete výborný olej objednat na Ekokoze

14 komentářů:

  1. Super článek! Já kokosák používám každý den a prakticky na všechno :-) Jen s těmi vlasy je to trochu problém, jednou jsem ho použila trošičku víc na konečky a byly totálně mastně, že jsem musela mít hlavu znovu...

    World By Bella

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tak to si rozumíme:) Já ho na vlasy použiju tak jednou za 14 dní, potom ale opravdu myju šamponem dvakrát, a to mám šampuky z Lush, které by odmastily snad i samotný olej:)

      Vymazat
  2. Ku kokosovemu oleju som sa dostala cez blogy a teraz nechapem ako to, ze som nan neprisla uz davno :D Je skvely, pouzivam ho na suche konceky, na masaz, varenie.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Souhlasím, kokosák je zázrak! :) Na vlasy teda, bohužel, využití nenašel, nepomáhá mi. Zato ho používám k odličování očí, na tělo, k ústní hygieně a poslední dobou i k té intimní, ehm :) A čas od času uzobnu :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokosák je mňamka:) Když už mluvíš o intimní hygieně, pokud jsi to nemyslela stejně - neznám lepší lubrikant:D

      Vymazat
  4. Tak je kokosový olej komedogenní nebo ne ? :) Četla jsem, že není a na pleťi mi neplechu nedělá, tak teď nevím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kájo, kokosák patří k nejvíce komedogenním olejům; neplechu nedělá těm, které nemají problematickou pleť a sklony k akné;-)

      Vymazat
  5. Na kokosový olej taky nedám dopustit.....na vánoce jsem ho použila do kokos.kuliček, samozř.přitom jsem i s dětma trošku kokosáku ujedla :-), je výborný na suché popraskané ruce....od té doby,co ho používám, v zimě nemám problém, mažu si s ním i nožky :-) a děti komplet od hlavy,až k patě :-). No a v neposlední řadě jsem ho použila taky jako jednu ze surovin do mého prvního tělového krému :-) Na vaření používám ten bez vůně a na patlání s vůní.....je úžasná :-) Míšo,jen se chci zeptat,zda na to odličování očí používáte 100% rostl.olej a nebo olej tekutý? Děkuji za odpověď :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Ahojte. A ucpává póry a způsobuje akné i když ho z pleti po odlíčení smyju a ošetřím pleťovou vodou? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, to s tou pleťovkou nevím, ale olej vždy po odlíčení smývám a problém jsem měla. Ale u každého to může být jinak:)

      Vymazat
  7. kokosový olej používám hlavně na suché ruce a popraskané rty a pomáhá mi. Zkoušela jsem ho i na vlasy, ale zdálo se mi, že je mám po něm mastnější. Každopádně ale záleží na tom, o jaký olej se jedná, jestli je kvalitní. Nejvíce se mi osvědčil tenhle http://www.lekarna.cz/es-bio-kokosovy-olej-250ml/

    OdpovědětVymazat
  8. Jde kokosový olej použít taky k výrobě šamponu? Nikde jsem na jeho výrobu nešla návod :)

    OdpovědětVymazat
  9. Kokosový olej je perfektní na bělení zubů :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...