pondělí 28. října 2013

Oil Cleansing Method - revoluce v čištění pleti


    Asi každá dívka po perfektní pleti toužící už o této metodě čištění slyšela. A poprvé možná nestačila valit oči. Čištění olejem? Jako vážně?

   Jo. Vážně. Dejte sbohem chemickým vysušujícím gelíkům, vodičkám, peelingům a pěnám a raději zainvestujte do bio zastudena lisovaného oleje, který nejenže vám vydrží věky, ale také pro pleť udělá zázraky. 


    Proč? 

    Mezi faktory vzniku pupínků patří zejména hormonální změny, stres (můj pupínkový nepřítel číslo 1, hajzl jeden) a v neposlední řadě přesušování pleti. V pubertě jsem měla období, kdy jsem se snažila pupínků zbavit vysušujícími gelíky, kterými jsem pleť namáhala klidně třikrát denně - no dovedete si představit, jak "úžasně" to dopadlo. Pleť potřebuje vláhu a čím více vlastní maz odebíráme, tím více podněcujeme pokožku k tomu, aby nás mastila víc. Výsledkem jsou póry ucpané přebytečným mazem, bakteriemi, a mrtvými kožními buňkami. A přesně s tímto se nejlépe poperete olejem.

    Olej totiž olej rozpustí, a to perfektně. Oleje používané k OCM mají čistící schopnosti, uvolňují póry, odnášejí nečistoty, ale zároveň udržují pokožku vláčnou a nevysušenou, takže ta si vesele mastí obvyklým, ne-li sníženým tempem. Olej skvěle odstraní i makeup (jen si vzpomeňte, o kolik jsou dvoufázové odličovače rychlejší a šetrnější) - já už si oči neodličuji ničím jiným, než kokosovým olejem, protože pocit vysušeného očního okolí upřímně nenávidím. Asi není ani třeba říkat, že neustálé odmašťování pleti vede k předčasnému stárnutí. Oleje naopak pomáhají pokožce udržet si svou elasticitu, některé více, některé méně, všechny každopádně více než chemické gely obsahující sulfáty a podobné hnusíky. 


   Jaké oleje jsou vhodné a jaké naopak nikoliv?

    Při výběru oleje je třeba se řídit zejména jeho stupněm komedonicity. Já začínala s kokosovým olejem, který je ale na stupnici od jedné do pěti označený číslem 4, tudíž jako velmi komedogenní (hodně póry ucpávající). Sama jsem viděla, že to pro pleť není to pravé, a hodila jsem ručník do ringu. K OCM jsem se vrátila v létě s lehčím hroznovým olejem, který na škále vyfasoval dvojku, a nemám sebemenší problémy

   Mezi nejvhodnější oleje patří ricinový olej (1), který se hojně používá, je ale relativně vysušující (ať žije olejový paradox), tudíž je vždy potřeba mixovat ho s něčím jiným - poměr závisí na vaší pleti (většinou se uvádí pro mastnou pleť 3:7, pro suchou 1:9, pro normální 2:8). Dalšími dobrými oleji s komedonicitou tentokrát 2 jsou hroznový olej, avokádový olej, jojobový olej, olivový olej, mandlový olej, meruňkový olej (po kterém mé srdce velmi touží), komedonicitou 0 se pyšní slunečnicový olej (samozřejmě ne ten za dvacku na vaření, ale bio zastudena lisovaný), který já ale nemám ráda a nesmí mi na talíř ani na pleť. Předsudky, předsudky. 

   Pokud trpíte na ucpané póry, rozhodně si nečistěte pleť kokosovým olejem (i když na oční okolí je perfektní), olejem z bavlněného semínka, kukuřičným olejem ani sojovým olejem. Tyto oleje jsou více komedogenní. 

    Pokud máte velmi problematickou pleť, přidejte kapku Tea Tree oleje, který má skvělé desinfekční účinky, opravdu ale jen kapku, jelikož se jedná o extrémně vysušující přípravek.


   Jak správně na to?

   Potřebovat budete:
  • olej, popřípadě jejich mix
  • ručník/žínku + horkou vodu nebo misku s horkou vodou a ručník
  • zhruba 10-15 minut vašeho ctěného času
    Pleť můžete a nemusíte odlíčit. Jak jsem již psala výše, oleje mají schopnost makeup rozpustit, není to tedy potřeba, já ale stejně pleť většinou makeupu zbavuji. Důvod je jednoduchý: masáž. Není mi příjemné masírovat si obličej směsí oleje a zbytky líčení. 

    Připravený olej nebo směs olejů (já se většinou uchyluji ke směsi; hroznový olej - např. zde, který ráda používám, mixuji s nějakým hutnějším - nejčastěji olivovým či avokádovým - např. zde). rozehřejte v čistých dlaních a vmasírujte do pleti. Masáž olejem slouží i jako exfoliace - je dost pravděpodobné, že se pouhou masáží zbavíte pár černých teček, stroupků a rozhodně se zbavíte mrtvých buněk, které tak rády ucpávají póry. 

    Já při příležitosti OCM vždy provádím pořádně dlouhou masáž obličeje (jelikož je to děsně příjemný i zdravý), pokud nemáte čas a chuť, můžete se na to vykašlat. Zde najdete můj oblíbený masírovací tutoriál, jen tak pro inspiraci.

    Po masáži máte dvě možnosti. Buďto napusťte misku horkou, až vařící vodou, přes hlavu a ramena dejte ručník, aby pára neunikala, a obličej pár minut napařujte, poté ručníkem namočeným v příjemné teplé vodě jemně otřete. Já mám raději druhý způsob - namočit ručník či žínku v horké vodě, lehnout si a plácnout to na obličej. Mnohem pohodlnější. Když ručník vychladne, můžete jím obličej jemně otřít či ho na sebe, opět v horké vodě namočený, plácnout znovu. Já do toho většinou jdu nadvakrát, protože je to prostě ultrapříjemné. 

    Otřete a máte hotovo, tadá! Obličej je jemný, ale přesto ne příliš mastný, pleť nedostala žádný signál k přebytečnému maštění, póry jsou vyčištěné. Někdo po otření pleť tonizuje, aby se póry uzavřely, já občas přejedu obličej tamponkem namočeným ve studené vodě nebo v důkladně naředěném jablečném octu. A pokud nejste krémový maniak jako já, pravděpodobně ani nepotřebujete dodatečnou péči. 

    Někdo čistí pleť olejem denně, někdo velmi nárazově... Záleží na vašem času a preferencích. Já OCM provádím 2-3x týdně a je to moje chvilka relaxace. Pleť je díky oleji i masáži jemnější, projasněnější, sjednocenější a čistší. 

    Slyšely jste o této metodě? Čistíte si obličej olejem nebo jste to alespoň zkoušely? A jaké jsou vaše pocity z patlání si obličeje oleji?

    Mějte krásný den,
    M.


P.S. Na různé lidi fungují různé oleje. Bohužel vám nemohu zaručit, které oleje budou konkrétně pro vás to pravé. Pokud vám to s vaší první volbou nevychází, zkuste olej vyměnit za jiný. 

62 komentářů:

  1. Tak jo, tohle musím zkusit! Nejvíc se mi na tom líbí to plácnutí ručníku a ležení:D
    TheHugeLover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Jo, škoda, že se o pleť nepostará ručník na obličeji samotný, toho blbnutí kolem...:D

      Vymazat
  2. S tímhle mám nejhorší kosmetickou zkušenost vůbec :-( Následky jsem likvidovala pár měsíců, a už nemám moc odvahy to zkusit znovu. Odličuji občas olejem Saloos, ale nějak mi vadí ten pocit mastnoty co zanechá.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Který olej jsi používala? Jak jsem již psala, s kokosovým byla moje zkušenost taky špatná, teď jsem ale maximálně spokojená:)

      Vymazat
    2. Dávala jsem směs kokosový a ricinový, pak totéž se slunečnicovým. Oba mi účinkovaly stejně, zvláštní, vzhledem k té stupnici :-/ Je fakt, že by to chtělo nějaký řidší spíš.

      Vymazat
    3. Kokosový je jasný, u toho slunečnicového je to zvláštní, předpokládám, že jsi nepoužívala ten klasický kuchyňský... Ono je to fakt hrozně individuální, co komu vyhovuje.

      Vymazat
    4. Podle tohoto dokumentu https://www.syncare.cz/komedogenni_vlastnosti_surovin.pdf by měl být naopak slunečnicový jeden z nejhorších. Z osobní zkušenosti mohu bohužel potvrdit (vyzkoušela jsem dříve, než jsem narazila na ten dokument). S tvrzením, že slunečnicový olej je ok, jsem se už setkala dost často - odkud ten blud, holky, máte?

      Vymazat
    5. Ono spíš záleží na každém, co mu vyhovuje, nemyslím si, že se najde jeden univerzální olej pro všechny, já se třeba vysypu spolehlivě po kokosovém:)

      Vymazat
  3. jinak ale moc pěkný a vyčerpávající článek ;-) na mě výborně platí jílová maska, sice jiná kategorie, ale vyčistí luxusně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíl mám zrovna objednaný, tentokrát marocký, těším se na něj jak malé dítě, máme spolu velké plány:D

      Vymazat
    2. Taky jsem měla velké plány :-D nakonec jsem zakotvila u jednoduchého a účinného receptu - na 2 vrchovaté lžičky jílu přijde lžička oliv.oleje, doředit vodou. Luxusní maska :-)

      Vymazat
    3. Já ho plánuji zkusit přimíchat i do pudru nebo šamponu, tak uvidíme, jak to půjde:)

      Vymazat
  4. tak to taky musím zkusit! miluju tyhle tvoje tipy!:-)

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, to mi lichotí:) Budu ráda, když dáš potom vědět, jaké z toho máš dojmy:)

      Vymazat
  5. o tejto metóde som čítala pred 3 mesiacmi a hne´d som ju musela vyskúšať. po prom raze sa mi zdalo super po druhom som sa tak vyhádzala že som si pleť liečila tie tri mesiace a nie je to úplne ok ani teraz:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hrozný:( Já jsem podobnou, i když kratší reakci měla na ten kokosák. Jaký olej jsi používala Ty?

      Vymazat
  6. Já jsem často četla o čištění pleti ricinovým olejem, o ostatních ne.
    To přesušování je pravda, zjistila jsem, jak jsem přestala používat Niveu na noc a místo ní lehčí norkový krém, tak mi vyskákaly ty hnusný pdopovrchový boláky. Brrr.
    A teď zkouším ten dýňový olej, ale na vlasy mi přijde lepší :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jauvajs, ty bolej. Snad tě netrápily dlouho.
      Jo, ten dýňový má být na pleť skvělý, protože obsahuje straaašně moc zinku:)

      Vymazat
  7. tak tohle mě hodně láká :-) mám doma arganový olej - zkusím :-) díky za tip :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, s arganovým by mě to také lákalo - dej vědět dojmy:)

      Vymazat
  8. Skusala som ricinovy s mandlovym olejom - mam zmiesanu plet a bola to pohoda. Mne to stacilo raz za tyzden, vyrazky sa mi nevyhadzali, takze u mna spokojnost. Najradsej mam ten pocit, ked sa mi pod prstami zacinaju tvorit take male gulicky - zmes vsetkeho toho sajrajtu z porov a tvare celkovo. Ale nemyslim, ze je to metoda pre kazdeho - pri problematickej pleti by som asi najprv konzultovala s dermatologom - to uz nech si kazdy zhodnoti sam.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky ty kuličky zbožňuju, je to krásně dekadentní:D Já problematickou pleť mám a na jeden olej reagovala, na mou aktuální směs už díkybohu ne. Já si myslím, že s dobrým olejem a správnou technikou by to vyhovovat každé pleti mohlo, ale je fakt, že jsem se setkala zhruba z 25% s horšími reakcemi. Na druhou stranu to spíš vidím na nevhodně vybraný olej... Těžko říct:)

      Vymazat
  9. Mám hodně problematickou pleť, ale přesto to zkusím, uvidíme co to provede:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mohlo by Tě to vysvobodit:) Jen pozor na oleje, u problematické pleti je obzvláště důležité koukat na to, jak komedogenní jsou, a také správný postup. Olej je nutné z obličeje lehce setřít, potom bych ale pleť rozhodně nedočišťovala ničím dalším - to jsem často viděla v návodech u holek, pro které OCM nefungovala.

      Vymazat
  10. jééé, to jsem přesně potřebovala :) zrovna včera jsem o OCM četla i v nějakém časopise a zkusím ji i přes různé ty negativní zkušenosti. po jednom dvou použitích by se to snad projevilo :) vyzkouším i ricin, i ten hroznový a samozřejmě avokádo - kdyby to nešlo, tak ho pak využiju na vaření :) díky moc za článek!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, dvě použití určitě stačí, pokud budeš všechno dělat správně a máš i správné oleje, nevidím důvod, proč by ti to ale mělo udělat neplechu - budu držet palce, dej potom vědět, jak ti to funguje:)

      Vymazat
    2. tak jsem si koupila tři olejíčky, v saloosu, ricinový, avokádo a hroznový, dneska jsem míchala hrozno a ricin (avokádo jsem si popatlala kolem očí)... a moje reakce je pořád OMG! po prvních 10 minutách jsem začala pod prstama cítit takový jakoby písek a koukám, ona je to nečistota z nosu, kde mám nejvíc ucpaných pórů a černých teček! nečekala jsem to hned poprvé, mám fakt na omak krásně jemnou a čistší pleť... takže zatím super, doufám, že to bude takhle furt, pak to sepíšu :)

      Vymazat
    3. Tak to je super, to mám radost, že ti to krásně funguje! Právě na nose dělám OCM i častěji, pouze lokálně, také na tu oblast nejvíce trpím. Doufám že bude nadšení a dobré výsledky přetrvávat:)

      Vymazat
  11. Ahoj, pred časom som používala kokosový olej, nie zlé, ale ako píšeš, začal mi upchávať póry. Asi skúsim avokádový alebo kúpim nejaký lepší olivový.:) Ja pravidelne používam ako zábal na vlasy tekvicový. Naozaj pomáha, aj proti vypadávaniu.

    OdpovědětVymazat
  12. Ty by měly fungovat lépe a nechat póry na pokoji:) S tím dýňovým to musím vyzkoušet, psalo mi to sem už pár lidí:)

    OdpovědětVymazat
  13. Jako asi to bude dobrá metoda, ale ne jen tak pro někoho. A pozor, po poradě s dermatoložkou, jsem zjistila, že olivový olej není vůbec vhodný pro kosmetické čistění pleti. Protože ač se jedná o olej, tak pokožku vysušuje a dělá celkem neplechu i na vlasech. Takže olivový olej radši jenom do salátů :) Ale jiné oleje jsou fajn, já má ráda jojobový a kokosový :)

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, to by mě nenapadlo; já ho vždycky míchám s hroznovým, ale stejně. Tak to se s ricinovým olejem chovají podobně. Na vlasy ho každopádně nedávám, protože veškeré oleje smývám asi na padesátkrát:D Kokosový taky miluju, ale na pleť už ho raději necpu, jojobový mám zrovna objednaný a těším se jak malá:)

      Vymazat
  14. Ahoj, zajímavý článek. Určitě vyzkouším, zajímá mne jestli jojobový je k čištění pleti taky vhodný?
    Vím, že je skvělý na vlasy a nerada bych si udělala na obličeji neplechu :)
    Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, jojobový je považovaný za nejlepší olej, který se dá na pleť dát, protože jeho molekulární struktura je nejvíce podobná mazu vylučovanému pokožkou, tudíž je pro pokožku nejpřirozenější, takže s ním rozhodně nemůžeš šlápnout vedle:)

      Vymazat
    2. Děkuju moc!

      Jinak ti musím pochválit tvůj blog, je naprosto dokonalý. Preferuji také přírodní zdroje takže najít tvůj blog byla prostě jedna velká radost! :)

      Vymazat
    3. Děkuji za pochvalu, pozitivní odezva mě hrozně těší:)

      Vymazat
  15. Tak jsem asi idiot, odličuju se kokosovým olejem a pak se divím, že mám ucpané póry, na OCM používám mix olivového a ricinového, tak se jím budu i odličovat a kokosový nechám očím:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No pravděpodobně má ty ucpané póry na svědomí právě kokosák, vyhovuje jen minimu lidí se sušší pletí, já s ním odličuju taky jen oči (miluju tu vůni a konzistenci), na obličej používám většinou mandlový:)

      Vymazat
  16. Tak tohle bude lahoda pro mou pleť :-) Objednám oleje a hned budu muset OCM vyzkoušet. :-) Očista pleti a ještě skvělý relax! Už se těším. :-)

    OdpovědětVymazat
  17. Ja si plánujem kúpiť sezamový olej ako na vnútorné tak aj na vonkajšie použitie a práve s ním som chcela túto metódu skúsiť. Čítala som, že má kopec pozitív na pokožku, mal by ju vyhladzovať, čistiť póry a zbavovať toxínov. Hľadala som ho u teba v článku, ale nenašla som. Nevieš, prosím, na akej stupnici je? Je vôbec na túto metódu vhodný?

    OdpovědětVymazat
  18. Hlavně ricinový olej podporuje růst řas, bohužel i obočí :D ...ale každopádně mi do týdne zpravil řasy po sundání nalepovacích řas metodou "řasa na řasu" :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, o těch řasách mi ani nemluv, kdysi jsem to vyhrála v Cosmopolitanu a nikdy víc:-) Kéž bych to tenkrát veděla...

      Vymazat
  19. Míšo a jak je to s rýžovým olejem? Jsem v tomhle naprostý analfabet, takže je to možná dost hloupá otázka, ale kde a jak můžu zjistit ten stupeň komedonicity? Každopádně jsem s rýžovým včera zkoušela tu masáž dle paní z videa, které doporučuješ a žádnou neplechu mi to neudělalo. Jen mám pocit, že ani žádný jiný extra výsledek tam nebyl...ale jako u většiny věcí je asi třeba to požívat a aplikovat pravidelně, že ano :-)))
    Přeji krásný den, já už mám objednáno jak z Ekokozy tak z Tvořivého světa a budu tvřit a tvořit a tvořit, juch!!
    PS: V troubě se mi právě vyhřívá domáci chlebík- nestačím se divit, jaká se ze mě stává "hospodyňka" :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Luci, rýžový je též lehký olej, stupeň komedogenicity se bude pohybovat okolo 1-2, na OCM patí mezi ty doporučované. Stupeň komedogenicity hledej se strejdou Googlem - většinou jedu přes hesla jako "jojoba oil comedogenic level" a vyjede x stránek, jejichž výsledky porovnávám, sem tam se čísla odchylují. Zrovna rýžový olej jsem nikde nenašla, vzhledem k tomu, že je lehký a má podobnou strukturu jako jojobový, hroznový apod. a je doporučovaný na pleť trpící ucpanými póry to určitě více než ta dvojka nebude.

      A ano, OCM je běh na delší trať, ale myslím, že se vyplatí:-)

      Hodně štěstí s tvořením!!!

      Vymazat
  20. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  21. Ahojte,
    Ráda bych se s Vámi podělila a moji zkušenost s OCM. Vyzkoušela jsem to cca 5x (většinou jsem kombinovala 2 oleje- rýžový a avokádový nebo avokádový a meruňkový). Olejů jsem dala pár kapek a většinou ani všechno nevyužila a po skončení jsem provedla onu příjemnou část s horkým mokrým ručníkem. Párkrát jsem to nechala jen tak a párkrát ještě otřela tamponkem navlhčeným ve studené vodě, aby se póry zatáhly. Zezačátku jsem byla nadšená- pleť byla krásně hebká, pocitově čistější (velké výsledky jsem zatím nečekala) a projasněnější. Ale po nějakém tom pátem umytí se mi postupně na pleti vytvořily opravdu hrozné boláky- nejdříve pár pupínků a po pár dalších dnech už jsem měla posetou skoro celou tvář po jejích bocích, část krku a místa nad obočím (přesně tam, kde jsem krouživými pohyby prováděla masáž). A že to byly velké, hluboké a zanícené boláčky :( Přisuzuji to OCM, protože jinak problematickou pleť nemám a nepoužívala jsem v té době žádný jiný přípravek než doposud. Jaký na to máte názor? Moc mě to mrzí, protože se mi tato metoda líbila a použití olejů bylo velmi příjemné. Někdo tady psal, že tato reakce přijít může (a dokonce by i měla, aby to plnilo účel), ale nečekala jsem ji v takové míře. "Hrabu" se z toho už asi 3 týdny a konečně mi začínají pupínky mizet, ale když si vzpomenu, jak jsem vypadala před 14 dny....:(((
    Myslíte, že bych to měla vyzkoušet znovu, třeba jen z jojobovým olejem nebo to mám raději vzdát a smířit se s tím, že to mé pleti prostě nesedí? Možná jsem používala oleje moc? Nebo špatný typ?
    Chtěla bych ještě pro pořádek zmínit, že nikoho z ničeho neviním, rozhodla jsem se to vyzkoušet sama, ze své vlastní vůle a život jde dál :)) Jen jsem se chtěla s Vámi, jakožto "olejovými spolupachatelkami" podělit, popř. požádat o rady a názory.
    Děkuji a přeji všem hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj,
      reakce, kterou popisuješ, je u OCM relativně častá a jedná se o hloubkové čištění pleti - na povrch se dostávají nečistoty, které by jinak "vyplavávaly" postupně. Co jsem četla na fórech, většinou, pokud to člověk překousne a s OCM pokračuje, se pleť poté vyčistí sama, ale chápu, taky bych s tím asi přestala. Pokud se toho nebojíš, možná bych to vyzkoušela ještě s jojobovým, je pravda, že avokádový, meruňkový i rýžový mají určitou míru komedogenicity, zatímco jojobový je na nule. Také je samozřejmě důležité, jaký máš typ pleti - pokud mastnější, možná bych zkusila po OCM obličej lehce přejet naředěným jablečným octem, který na pupínky dělá zázraky :-)

      Vymazat
    2. Vzhledem k tomu, že nejsem typ člověka, co by se jen tak vzdal, asi to ještě zkusím- ale s tím jojobovým a nebudu to, alespoň v začátcích, přehánět. Jablečný ocet mám, též vyzkouším. Děkuji za tip :))

      Vymazat
    3. Tak budu ráda, když dáš vědět, jestli to zafungovalo! Závidím povahu, já jsem těžký vzdávač, co se většiny věcí týče. :-)

      Vymazat
    4. Míšo, kdybys byla vzdávač, nemáme tu teď tolik skvělých návodů, tipů a rad ;))) Ráda dám vědět, jestli se mé snahy těší úspěchům či nikoli :))

      Vymazat
    5. Ahoj, zkoušela jsi to pak ještě nebo ne? Jak to dopadlo s těmi boláky?

      Vymazat
  22. https://www.beneficialbotanicals.com/facts-figures/comedogenic-rating.html

    OdpovědětVymazat
  23. Skvely clanok, je v nom vsetko potrebne pohromade. Ja mam komedony po celej tvari a o tejto metode som sa docitala prvykrat az dnes...ale idem vyskusat, lebo uz som zufala z toho, v akom strasnom stave mam plet. Idem kombinovat ricinovy a jojobovy olej. Chcem sa sa ale este opytat v akom pomere mam riedit ten jablcny ocot a ci je to v hodne na mastnu plet s komedonami?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že byl článek nápomocný, doufám, že i metoda pomůže v praxi. Jinak co se týče jablečňáku, právě Tebou popisovaná pleť z něj bude těžit nejvíce; ředím většinou v poměru 1:4, cca:-)

      Vymazat
  24. Tak už mám objednaný ricinový a hroznový olej a těším se, až OSM metodu vyzkouším. :) Ty moje černé tečky na nose a na bradě už mě pěkně štvou, tak je třeba s nimi pořádně zatočit! :D
    Díky Míšo za super tip. ;)

    OdpovědětVymazat
  25. Moc pěkný článek, díky za něj

    OdpovědětVymazat
  26. Zdravím,
    Mám suchou přecitlivělou pleť se sklonem k atopickému ekzému a pleť si čistím jednou týdně ricinovým olejem smíchaným s olivovým olejem. Oleje kupuji kvalitní, nefiltrované a za čerstva lisované. Kuličky se mi na pleti nevytváří - asi nemám pleť tak znečištěnou, ale musím říci, že mým ucpaným pórům okolo rtů a na bradě, kde se mi neustále tvoří pupínky, to svědčí.
    Pokud mohu doporučit, tak zkuste také kosmetiku Inligiht: http://www.biorganica.cz/CZ/produkty/razeni-pozice .
    Je to asi nejlepší kosmetika, kterou jsem kdy vyzkoušela, i když je pekelně drahá. Cena ovšem odpovídá kvalitě. Pokud kontaktujete e-shop, tak Vám za sto korun pošlou vzorečky. Já jsem chtěla od každého produktu na pleť 3 ks a nebyl problém. ve výsledku je toho více, než v cestovní balení, které stojí 600 korun, takže se to rozhodně vyplatí!
    Jedno balení je na několik použití až na tonikum.
    Po této kosmetice se mi rychleji zahojily strupy, akné a také mě zbavila suchých míst na obličeji. Pleť je vyživená, hebká a měkká. Ostatně recenzi si můžete přečíst na mém blogu. :-)

    OdpovědětVymazat
  27. Zkusila jsem olej z obilnych klicku a tak krasnou plet jsem jeste nemela!

    mam dotaz: jak cistite prirodne plet ve zbytku tydne. kdyz ocm je vhodny 2-3x tydne? pouzivam pletove mleko a tonizacni vodu od ryoru, ale rada bych zkusila neco ciste prirodniho..

    OdpovědětVymazat
  28. Aj ja som sa po ricinaku a olivovom vyhadzala.ale medzitym som kydla na ksicht cisty glycerin plus olivovy( lekarensky 100ml asi 3 eura) a nechapala som co vsetko mi povyliezalo...tak ma to fascinovalo ze som masirovala ksicht min. 2 hodiny...glycerin pritahuje vodu z okolia ale ked je nizka vlhkost v okoli tak ju berie z hlbsej vrstvy pokozky a tym je na povrchu sice pekna ale pod tym sucha a vedie k predcasnemu starnutiu....ale ja som taky pokusny kralik sama pre seba

    OdpovědětVymazat
  29. Dobrý den ve spolek:-)
    Na začátek bych chtěla říct ÚÚÚŽASNÝ STRÁNKY:-):-):-) Díky za ně:-)
    Zajímalo by mě jak Helenu v předposledním příspěvku jak čistíte pleť po zbytek týdne?
    Dnes jsem poprvé zkusila prvně studenou vodou několikrát omýt obličej, na vatový tamponek dát několik kapek jojobovýho oleje a vyčistit si tím obličej. Byla jsem zvědavá, jak bude tamponek vypadat - čistej už nebyl, takže to asi účel splnilo.
    ALE - chci se zeptat jestli je takové čištění ok? I každý den? Už se nechci patlat běžnou kosmetikou...
    Děkuji:-)
    j.

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...