úterý 8. října 2013

Přírodní tip: Bambucké máslo


   
    Už dlouho se tu neobjevil žádný přírodní tip, tak jsem se to rozhodla napravit jedním z mých oblíbenců – bambuckým máslem. Pokud jste četly některé mé DIY články, mohly jste si všimnout, že bambucké máslo se objevuje snad ve všech návodech na pečující kosmetiku a vzhledem k jeho úchvatným vlastnostem se není čemu divit.

    Bambucké máslo je derivát tuku ořechu afrického stromu, kterému domorodci říkají karité a podle legend ho používala pro udržení své krásy už královna Nefertiti. V Africe je velmi rozšířenou surovinou a ženy ho používají nejen na svou pokožku, ale i na vaření (což jsem ještě nezkoušela, ale docela dost mě to láká, vaření na kokosovém oleji jsem si zamilovala, tohle bude asi ještě trochu větší exotika).

    Co se týče složení samotného másla, obsahuje až 60% mastných kyselin, což z něj dělá úžasně hydratační a protizánětlivý přípravek sám o sobě. Bambucké máslo je také nabité katechiny, antioxidanty, které obsahuje mimo jiné například zelený čaj, dále obsahuje vitaminy A, E a F, které pomáhají pokožce uchovat si své mládí, zdraví a pružnost. Podle velmi nedávných výzkumů bambucké máslo také brání růstu karcinogenních buněk.

    Problém by mohli mít lidé alergičtí na oříšky (což je jedna z mála alergií, která se mi díkybohu vyhnula) – jak jsem již psala výše, máslo je přeci jen získáváno z ořechu.

    výběrem toho pravého bambuckého másla je to podobně jako u másla kakaového či jako u kokosového oleje; čím méně procesy produkt prošel, tím lépe. Ideální je máslo kategorie A, což znamená, že nebylo rafinované. Produkty třídy B a nižší mají už o značné množství vitaminů méně. A opět platí, že bio kvalita je to, co byste měly od svého másla chtít.


    Barevná škála raw bambuckého másla se pohybuje mezi barvou slonoviny a téměř až sytě zlatavou; může mít charakteristický, poněkud nepříjemný odér, který ale ani kvalitní produkt mít nemusí – odér se dá odstranit pomocí páry a na vlastnosti másla to nemá vliv. Taje při teplotě těla.

A co tedy bambucké máslo umí?
  • chrání pokožku před nepříznivými vlivy počasí, má přirozený SPF faktor 6, vytváří jakýsi ochranný filtr
  • má léčivé vlastnosti, používá se proto na drobné ranky, strupy, hmyzí štípnutí, ekzémy, spálenou kůži
  • působí proti předčasnému stárnutí pokožky
  • stimuluje produkci kolagenu, díky čemuž zůstává pokožka pružnější (a vypadá mladší)
  • pokožku posiluje, hydratuje a regeneruje do hloubky
  • má údajně i sjednocovat barevný tón pleti a předcházet popraskaným žilkám
  • výborně se vstřebá, na pokožce nezanechává mastný pocit
  • dá se použít i jako kondicionér, maska na vlasy či pouze péče o konečky
  • redukovat jemné vrásky, strie a jizvy
  • má být výborné na citlivou pleť novorozenců

Jak ho používám já?
  • jako kondicionér na konečky
  • jako „spot treatment“ na sušší místa na obličeji, popřípadě na stroupky a jizvičky
  • na paty, lokty, zkrátka na hrubší pokožku



    Své bambucké máslo mám od značky Saloos, které má být sice 100% a přírodní, raději ale objednávám z Ekokozy, už jen kvůli tomu, že na mě působí přírodněji a „podivněji“.

    Používáte bambucké máslo, nebo raději sáhnete po něčem jiném? Máte zkušenost konkrétně s tím od Saloos?
    Mějte krásný den,
    M.

P.S. S bambuckým máslem můžete vyrobit například vlastní balzámy na rty či masážítka inspirovaná Lush

13 komentářů:

  1. s tímto zkušenost nemám, ale celkově mám másla moc ráda:-) a saloos kosmetiku také

    Once Upon a Time

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Saloos je parádní, od obalů až po výrobek:) Akorát vzhledem k tomu, že toto máslo hodně používám do vlastních patlanic, preferuji více přírodní formu, i když kosmetice Saloos věřím.

      Vymazat
  2. Přesně toto mám doma, ale mě se nevstřebá ani za celou noc, prostě udělá mastnou vrstvu a konec, což mi na něm hodně vadí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus ho aplikovat na ještě vlhkou kůži po sprše, měl bz se vsáknout lépe a uzamknout vlhkost v pokožce; stejně to je i s vlasy, vlhké ho absorbují lépe; údajně by mělo pomoci, když ho vyšleháš, ale to ozkoušené nemám.

      Vymazat
    2. Děkuji za radu, vyzkouším to, protože díky tomu se že mi nikdy nevcucnulo tak mi tu chudák leží opomíjeno :)

      Vymazat
    3. To je u bambuckého másla opravdu škoda, je úžasné:) Tak doufám, že tip pomůže, budu ráda, když dáš potom vědět:)

      Vymazat
    4. Konečně jsem se dostala k tomu se tím namazat a musím říct, že je to lepší. Konečně se té potvory snad přes zimu zbavím :D Ale teda nevim nevim jestli si ho znovu koupím, uvidíme jaké zázraky mi udělá s pletí :)

      Vymazat
    5. Tak to je fajn, byla by škoda ho nechat ladem:) Já jdu zrovna objednávat další bambucké máslo, tentokrát to extra-bio-vypadající, s posledním zbytkem toho od Saloos jsem vyrobila krém a nějak mě to začalo bavit:D

      Vymazat
    6. Jo jo, četla jsem a netrpělivě očekávám recept :)

      Vymazat
  3. Maslo sa u mna nikdy nestrati :) V poslednej dobe premyslam najviac nad kakaovou Ziajou. Mala si ju uz?

    Pekny den,
    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, kakaovou Ziaju mám pouze masku na vlasy a obličejový krém, tělové máslo ne, ale popravdě bych do něj nešla, bůhvíproč mi nevoní jako čokoláda, ale spíše jako kvasnice...:-/ Za sebe můžu nejvíc doporučit Ziaju pomeranč, ta vůně je neskutečná - nezkoušela jsi?:)

      Vymazat
    2. Ja som popravde este nic neskusala od Ziaji :( Chystam sa do kamenneho obchodu vsetko onuchat a nieco si konecne kupit. Pomarancovy peeling je vraj vyborny :)

      Vymazat
  4. Já jsem si teď objednala z bambucke-maslo.cz, myslím, že mají nejlevnější. Mají i nerafinované bio, jen mě trochu znervosňuje, že nemá žádný oficiální certifikát na internetu. I když na emailový dotaz mi pán odpověděl, že jejich dodavatel ho má a že je to přímo z Ghany. Nemáte s nimi někdo taky zkušenost? To máslo trochu smrdí, ale do rozpuštěného si plánuju nakapat trochu esenciálního oleje, snad to pomůže. Na kůži je strašně příjemné, nerada bych se ho vzdávala..

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...