čtvrtek 7. listopadu 2013

Kde nakupovat přírodní suroviny (nejen) na výrobu kosmetiky + co považuji za základ

Zdroj

    Jestli mi některý dotaz chodí opravdu často, potom je to otázka, kde kupovat přírodní suroviny, což naprosto chápu. Ona to není sranda. Většinou po obchodech bývají rozházeně, v jednom koupíte avokádový olej, do dalšího musíte pro bambucké máslo a spoustu skvělých surovin na DIY bohužel neseženete v žádném kamenném obchodě. Dnes bych vám proto ráda sepsala, co kde nakupuji já; přestože to najdete v článcích o jednotlivých surovinách, není nad to mít všechno pohromadě.


        1) Ekokoza
    Na ekokoze jsem schopná trávit hodiny projížděním všech úžasných věcí, které prodejce nabízí, představováním si, co bych z nich všechno vyrobila a nadáváním na svou peněženku, která mi vyloženě obří nákup nedovolí. 
 
    Ekokoza je perfektní v tom, že veškeré suroviny, které nabízí, jsou 100% eco-friendly a vůbec obecně úžasné. Najdete zde širokou škálu surovin, od potřeb na výrobu mýdel přes emulgátory, obaly na kosmetiku a barviva až po kosmetické jíly, másla, vosky nebo sušené bylinky. (Ha, teď nastala půlhodinová pauza od psaní, protože jak vám to píšu, všechno si kontroluju, abych nekecala, a zase jsem si vybrala na eshopu dvacet nových ingrediencí, které nutně potřebuju.)
  
    Někoho by mohla odradit vyšší cena některých položek. Ano, ekokoza v porovnání třeba s eshopem Tvořivý svět vychází většinou dráže; věřím ale, že se to vyplatí a za věci typu základ mýdel bez obsahu SLS si ráda připlatím. 
   
    Poštovné vás vyjde na 100 kč, dobírka na 130 kč, při objednávce nad 2000 zdarma. S eshopem mám výborné zkušenosti, balíčky posílají rychle, komunikace bezproblémová.
  
    Mimochodem, jedná se o eshop kozí farmy a pokud chcete vyrábět sýry nebo čokoládu či ochutnat jejich produkty, také si přijdete na své. 

   
     2) Domácí kosmetika



    Za perfektní ceny si na eshopu Domácí kosmetika nakoupíte takřka všechno, co srdce žádá, od nejrůznějších olejů přes květinové vody po kosmetické jíly. Líbí se mi zejména velký výběr bio nerafinovaných produktů, tady si zkrátka musí vybrat každý. Firma spolupracuje s ověřenými dodavateli z celého světa a kvalitu si cení na prvním místě.

    Co se poštovného týče, ceny jsou příznivější než třeba na Ekokoze; d platbou předem dáte za balíček 85 kč, s dobírkou 123 kč, objednáte-li zboží za 2000 a více, poštovné vám budiž odpuštěno

    Rozhodně oceníte, že eshop má i vlastní blog, na kterém najdete i spoustu fantastických receptů. Snad jediná nevýhoda eshopu je, že pokud jste podobný magor jako já, strávíte s ním několik večerů:-)


     Moje jednička, co se objednávání obalů na kosmetiku týče; kelímky a lahvičky zde pořídíte za opravdu dobré ceny, vyjde to dokonce i levněji než z ebay, což mě překvapilo. Ale nechci vás uvést v omyl, že zde zakoupíte pouze obaly; na tvořivém světě je i bezpočet surovin na výrobu kosmetiky včetně másel, olejů, sušených bylin, na své si přijdou i milovníci jiných "řemesel". 
   
    Cenová hladina je zde obecně nižší než na ekokoze, na druhou stranu to ale asi bude znát na kvalitě surovin (protože litr kokosového oleje za 170 kč, whaaaat?) - asi tu spíše nenarazíte než narazíte na zastudena lisované a 100% bio ingredience. Tohle je má domněnka, na eshopu to nikde napsané není a rozhodně nechci někomu škodit; také je na každém, jak moc mu na těchto vlastnostech záleží. Z Tvořivého světa objednávám, jak jsem již psala, obaly, dále sušené květy, vonné esence do mýdel, formičky, míchátka, příští týden mi ale přijde (mimo jiné) i bambucké máslo, opět hodně levně, tak jsem zvědavá, jestli to bude na kvalitě znát; poreferuji. 
   
    Zkušenost s eshopem opět výborná, dokonce když jsem si objednávala 10 lahviček a neobjednala jsem k nim víčka, paní byla tak skvělá, že mě na to mailem upozornila, což beru jako osobní přístup a plusové body navíc. Poštovné vás bude stát 85 kč.
   
 
     Tady toho není moc co dodávat. Kde jinde kupovat kvalitní bio kakaové máslo, než na stránkách jemu přímo věnované? Máslo je z Ekvádoru a je naprosto úžasné. Cenově vychází o dost lépe, než v jiných eshopech - 1kg (které vám vydrží na veeeelkou sérii DIY projektů) koupíte za 481 kč, poštovné potom stojí 75 kč. Ono to vypadá, že je to hodně, ale běžně najdete půl kila másla za 350 kč, navíc vám vydrží opravdu věky. Já mám tohle balení od srpna, šmrdlám s ním něco pořád a jsem pořád nad půlkou. Holt tyhle věci jsou třeba brát jako investici.
    
    Kromě kakaového másla tu koupíte i kvalitní kakaový prášek, boby, kakaovou hmotu nebo čokoládu, kterou prodejce vyrábí. A na kterou si brousím zuby, protože musí být skvělá!

 
    5) Nejrůznější zdravé výživy
   
    To, že kokosové, olivové oleje a podobné běžně zakoupíte v obchůdcích se zdravou výživou, je snad jasné. Mé pravidlo je, že jakmile není na např. oleji v supermarketu vyloženě napsáno, že je zastudena lisovaný, nechám ho plavat a raději ho koupím ve zdravé výživě i za cenu těch pár korun navíc. Kvalita holt něco stojí. 
   
    Nedávno jsem ale objevila obchůdek, ze kterého jsem naprosto nadšená a nejenže tam najdete klasiky typu kokosového oleje; jsou tam i oleje meruňkové, konopné, rýžové, z vlašských či lískových oříšků, no a to je jen minimum, které si vybavím. Dnes jsem si odtamtud odnesla čerstvý plod vanilky; do tělového másla bude úžasný. (O klasikách typu rýžová mouka či pohanka se asi miňovat ani nemusím, samozřejmě je tam najdete taky.)
   
    A kde že tenhle obchůdek je? V Holešovicích na pražské tržnici. Zkrátka projdete kolem všech těch pofidérně vypadajících stánků, vykoukne na vás tenhle zázrak; před obchodem jsou vystavené šťávy z aloe vera a granátového jablka, popřípadě psyllium a různé čaje, zkrátka ráj.
    
    V mapě jsem se vám pokusila vyznačit, ve kterých místech zhruba obchod najdete (a Chef Parade ignorujte:)).
    V budově 22 se cestou zpátky stavte na farmářských trzích pro krásné ovoce a zeleninu do masek na obličej nebo na vlasy;)
  
   
    6)Supermarkety, DM...
 

    Konečně položka, kterou využívám nejméně. DM je tedy super, myslím momentálně samozřejmě bio potraviny Alnatura - zde nakupuji jablečný ocet, kokosový olej, kokosové mléko atd. V supermarketech občas překvapivě narazím na nějaký zastudena lisovaný olej, i když se to nestává - posledně jsem v Globusu objevila avokádový. Tím vám jen chci říct, že až v supermarketu uvidíte třeba dýňový olej, hned ho o košíku nadšeně neházejte, ale nejdříve se zaměřte na to, co je to zač, občas bývají oleje dokonce naředěné slunečnicovým olejem, koneckonců se od nich očekává, že na nich bude člověk vařit, žejo.


    7) Saloos - oleje, bambucké máslo


    V ČR je špatná dostupnost bio olejů a másel; výjimkou je známá tuzemnská značka Saloos. Samozřejmě nevyrábí jen čisté oleje, má i různé mixy, krémy a podobná mazání, oleje má ale perfektní, bio, a řekla bych, že i za dobré ceny. Jen se vždy mrkněte na složení, sem tam se nejedná o čistě přírodní olej. Saloos je super v tom, že ho najdete ve spoustě kamenných obchodů, ať se jedná o zdravé výživy, supermarkety či různé exotičtější obchody (nevím, jestli to ještě funguje, každopádně vím, že široká nabídka Saloos byla třeba v síti obchodů Batavie).
   
  
    Základní balíček DIY nováčka
   
    Pokud si chcete užít co nejvíce DIY projektů s co nejméně surovinami, doporučila bych následjící:
  • Vosk - včelí, jojobový, mandlový... možností je několik. Zpevňovač je často nutnost.
  • Olej - nejlepší kamarád pokožky. Za základ považuji kokosový a olivový, chce to mít ale v zásobě i něco lehčího, třeba mandlový, hroznový nebo meruňkový.
  • Máslo - pro úžasnou hydrataci i spojení surovin. Nechá vám pokožku promaštěnou i po použití ve sprše. Všem bych pro začátek doporučila kakaové a bambucké, připadají mi nejuniverzálnější. A když vás DYI chytne, jděte třeba do mangového, murumuru a podobných:)
  • Vitamin E - já jsem na něj prostě úchylná. Naprostý poklad, dostupný v každé lékárně, hodící se do každého DIY.


    Závěrem

    Závěrem bych chtěla podotknout, že když už se chcete pustit do výroby domácí kosmetiky, je blbost šetřit na kvalitě. Olej lisovaný za studena je sice o pár korun dražší, ale také o mnoho živin a vitaminů bohatší.

    Jak jsem již psala výše, DIY kosmetika je zpočátku především investicí - v dlouhém období vás to vyjde mnohem levněji, ovšem v krátkém období se zdá, že za kila surovin utrácíte nehorázné sumy (i když třeba já nejdu s objednáváním nikdy nad sumu, za kterou by si jiný člověk koupil zhruba rtěnku od Chanel, sérum od Estée Lauder a řasenku od Lancome - což samozřejmě není špatně, každý si radost dělá jinak).

    Je třeba si uvědomit, že například ze 100 g bambuckého másla, 100 g kakaového másla, 100 g kokosového oleje a trochy vosku (všechno za zhruba 300 kč) si vyrobíte klidně přes 50 kvalitních balzámů na rty (srovnáme-li to třeba s  Labellem, kde se cena pohybuje okolo 50 korun a kde si na rty nepatláte jen přírodní a perfektně výživné suroviny, ale také zbytečná barviva, chemii a vodu, ušetříte ve finále přes 2000 kč - a to počítám peníze utracené za obaly).

    DIY výrobky jsou i krásnými dárky a myslím, že v dnešní uspěchané době obdarovaný ocení kvalitní domácí produkt, nad kterým člověk stráví spoustu času, více, než random produkt z obchodů. 


   
    Pokud už si vesele DIYujete, kde berete suroviny vy? Trhá vám srdce za ně dávat tolik peněz, nebo myslíte ekonomicky? Znáte nějaký eshop nebo kamenný obchůdek, který byste doporučili?




    Mějte krásný den a DIYování zdar,

    M.


59 komentářů:

  1. Super clanok! Tusim si ho aj nejak spoznamkujem do zosita, aby som nezabudla na podstatne veci:) Rada by som skusila nieco sama vyrobit, ale mam pocit, ze najblizsiu volnu chvilu na ponor do sveta alchymie budem mat az na vianoce :D Ale urcite dam vediet, ako to dopadlo :))

    Peacock & Pineapples

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dám ho do postranní lišty na blogu, aby byl pořád na očích;) Taky mám bohužel na domácí tvoření o dost méně času, než by se mi líbilo, ale ve finále i balzámky na rty trvají maximálně půl hodinky;) Budu se těšit na echo!

      Vymazat
  2. já jsem se rozhodla tvořit na Vánoce dárky pro naše, ale z trochu jiné kategorie, a sice jedlé dárky. protože už fakt nevím, co vymýšlet!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, co budeš tvořit? To zní taky zajímavě:) No s těma dárkama je to každej rok složitější, každej si všechno, co potřebuje, koupí...:D

      Vymazat
    2. chtěla jsem dělat něco z dýní, ale obávám se, že jsem je už trošku prošvihla... tak vyndám nějaká stará předvánoční čísla apetitu, tam jsou vždycky nějaké tipy na jedlé dárky. plus to doplním nějakýma klasikama typu káva, víno, čaje

      Vymazat
    3. Já si vždycky před Vánoci dostanu strašnej záchvat kupování vařících časopisů, prolistuju je, zatrhám si milion receptů a potom je ztratím:D Alespoň nějaké to nové cukroví abych se pokusila udělat...:D

      Vymazat
    4. Tohle mě něco připomíná.........taky mívám tyto předvánoční mánie :-) Ale je fakt,že já peču a vařím opravdu hodně,takže spíš,než že recepty ztratím pak rychle v tom neuvěřitelném množství nemůžu najít zrovna ten,co potřebuji :-)

      Vymazat
  3. Ja si tie suroviny uz vazne musim nakupit.... Ty tu len lakas a lakas.... Uz som aj objednala prazdne tuby z ebay ale niekde sa stratili tak dalsi mesiac cakam na nove.... Ale ja sa nevzdam, po prvom uspesnom pokuse sa ozvem :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, vážne? To se mi díkybohu nestalo, tak přeji ať brzo dorazí. Budu ráda, když dáš vědět, cos vyráběla a co se jak povedlo!:)

      Vymazat
  4. Díky za inspiraci, pokusím si s tvých nej rad něco konečně doma ukuchtit, protože jsem strašně "komerční" člověk a nic sama nezvládnu, jsi mou velkou inspirací! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, děkuji za pochvalu:) Budu ráda, když dáš vědět, jak Ti vyrábění jde!

      Vymazat
  5. Super užitečný článek :) Díky tobě plánuji dělat balzámky i masážítka na vánoce jako dárečky. Takže pomalu nakupuju suroviny a teď aspoň vím kam..díky moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to mám hroznou radost! Dej mi potom určitě vědět, jak tvoření dopadlo!:)

      Vymazat
  6. Skvělé, díky! Dárky jsou jasné, jen objednat obaly a aby dorazily včas.... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Objednej obaly na tom Tvořivém světě, jsou u tebe za pár dní;):)

      Vymazat
  7. Ahoj. Nevies mi prosim nahodou poradit, z ktorych slovenskych eshopov objednavat masla a vosky? Alebo zahranickych eshopov s free shipping? Dakujem.

    OdpovědětVymazat
  8. Ahojda, koukala jsem na slovenské eshopy a ne vyloženě špatnou nabídku mají na http://eshop.natureal.sk/ nebo na http://www.e-shop.vivatnatura.sk/; jinak ekokoza má i slovenský eshop, kde poštovné na balíček do 1kg stojí 4 eura a nad 1kg 6 euro, což pořád není tak hrozné:) - http://www.ekokoza.sk/. Ze zahraničních se mi líbí nejvíce eshop makingcosmetics.com, bohužel jsem se nedočetla, jak je to s poštovným; uvádějí, že na každý balíček se platí "handling fee" tři dolary, ale to určitě nebude konečná částka. A připadá mi, že ekokoza má lepší sortiment, určitě víc másel a olejů.

    OdpovědětVymazat
  9. Dakujem. Waw. Ty si fakt uzasna :) Idem sa hned na tie shopy pozriet. Este raz velka vdaka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nemáš vůbec zač, já děkuji za důvěru, že se mě na takovéhle věci zeptáš, držím palce s objednáváním i s tvořením!:)

      Vymazat
  10. Skvělé, děkuju za užitečné tipy na nákup ingrediencí! Bude se dozajista hodit... ;-)
    Verunka

    OdpovědětVymazat
  11. Na ekokoze taky nakupuji, hlavně teda bambucké máslo pro konopnou mast, kterou vyrábím po kilech :D

    OdpovědětVymazat
  12. O víkendu jsem zašla do Holešovic na tržnci, krámek našla, ale bohužel byl zavřený. Než se tam vypravím znovu tak bych se chtěla zeptat (přes výlohu nebylo moc vidět): seženu tak i takové věci jako včelí vosk či kakaové máslo, nebo je to 'jen' taková zdravá výživa s mňamkama?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nene, jen zdravá výživa, která má ale větší výběr než jiné:)

      Vymazat
    2. Hmm, to zní slibně:) Chtěla bych v Praze někde sehnat včelí či jojobový vosk, nechce se mi totiž platit za takový malý baliček platit stovku poštovného... Nemáš tip, kde sehnat?

      Vymazat
    3. Na včelí vosk mě napadají vánoční trhy;) Jinak bohužel netuším.

      Vymazat
    4. Na včelí vosk bych asi hledala přímo obchod se včelími produkty :-) O jednom takovém vím,ale je bohužel v Brně :-)

      Vymazat
  13. Poslední dobou tíhnu čím dál tím víc k přírodní kosmetice, ale vcelku mě limituje studenstský rozpočet. Na tvůj blog jsem narazila nedávno, ale rychle jsi mě přesvědčila, že hrozně nutně musím zkusit něco vyrobit sama :D Takže děkuju za inspiraci :)
    Ještě bych se chtěla zeptat: už jsi stihla vyzkoušet máslo z Tvořivého světa? Co říkáš na kvalitu? Cena je vážně až podezřele příznivá :D A nechystáš se na nějaký shrnující článek, kde bys porovnala všechny oleje, se kterými máš zkušenosti?

    Essie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, studentskej rozpočet je otrava, máme to stejně:) Máslo z Tvořivého světa jsem zkoušela, dávala jsem si ho do poslední dávky krému a nic zlého mi neudělalo, ani jiné rozdíly nevidím, takže směle do něj! Shrnující článek je dobrý nápad, spíše to ale bude za delší dobu, nejdříve bych ráda napsala menší článek o vlasnostech jednotlivých olejů, aby si každý našel, co mu sedí, a potom udělala nějaký rozcestník á la rozcestník s DIY recepty:)

      Vymazat
    2. Super, na ten menší článek se už těším! :)

      Vymazat
  14. Ahoj Míšo,
    Narazila jsem na tebe před dvěma dny díky Kristy z blogu InyourFace (tímto jí dlužím velké díky). Od té doby u tebe listuji, pročítám..a zkrátka hltám všechno, co tu máš :) Tvůj blog je plný inspirace a pozitivní energie, což je neskutečně příjemné. Určitě si zkusím sama i něco vyrobit (ztím jsem zkusila pouze scrubík na rty), ale pro začátek se chci zeptat- je možné si od tebe nějaký výrobek zakoupit? Nalákal mě právě od Kristýny ten krémík na obličej :o)
    PS: Můj brácha bude mít cca za měsíc narozeniny (36 let)- nedala bys mi, prosím, nějaký tip na DYI dárek, který by zvládl i úplný začátečník?
    Díky moc a přeji pěkný víkend :-)
    Lůca

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Lůco, jsem ráda, že se Ti tu líbí! Kristýnce taky dlužím velké díky, jelikož o mně pěla ódy už mnohokrát a spoustu čtenářek si ke mně díky ní našlo cestu.

      Co se týče koupě, zhruba v únoru plánuji začít prodávat na Fleru, takže možné to brzy bude:-)

      Dárky pro chlapy jsou vždycky oříšek, já mám třeba ráda koupele ve dvou s bath melts nebo koupelovou solí, oba recepty jsou jednoduché a myslím, že takový kosmetický dárek ocení každý chlap; nebo pokud je hračička, mrkni na recept na bath bombs - také jednoduché - a do kouličky mu schovej třebas autíčko z kindervajíčka;-)

      Vymazat
    2. Díky moc za odpověď, ještě to tu pořádně prošmíruju a něco zkusím :)))

      Vymazat
  15. Ahoj Miso, mas uzasne stranky. Taky vyrabim prirodni kosmetiku, specializuji se na aromakosmetiku, kterou vyrabim z bambuckeho masla a oleju a esenci. Na Tebe v mnozstvi zatim nemam. :)))) Drzim Ti palecky jsi moc sikovna.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, děkuji za pochvalu, a držím palce i Tobě, tvoření kosmetiky je super koníček:)

      Vymazat
  16. Ahoj :) Máš moc super a úžasný blog. Chystám se na domácí výrobu kosmetiky a na tvém blogu jsem našla hodně užitečných informací. Moc děkuju :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, díky za pochvalu, moc si toho cením! Hodně štěstí při míchání:-)

      Vymazat
  17. Ahoj, myslíš, že budou stačit suroviny z tvořivého světa? Ekokoza je dosti drahá :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, pokud seženeš vše, co potřebuješ, proč ne:-) Pár surovin jsem z TS měla a byla jsem spokojená:-)

      Vymazat
  18. Jaký máte prosím Michaelo názor na tyto pleťové oleje,pokud je znáte ........ děkuji za odpověď. http://www.topvet.cz/pece-o-plet/luxusni-pletove-oleje

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od této značky mám šípkový olej a jsem s ním spokojená, téměř všechny oleje v sobě mají navíc přídavek vitaminu E, což je skvělé:-)

      Vymazat
    2. Bezva,děkuji za názor. Uvažovala jsem,že si ho zakoupím jako neutrální olej pro výrobu kosmetiky :-) Hodí se????

      Vymazat
  19. ekokoza mě málem zruinovala, a to jsem tu svoji objednávku asi 20x promazala! hrůza... proč toho tam maj tolik? :D :D jinak opravdu posílají rychle, jsem moc spokojená :)

    OdpovědětVymazat
  20. Nedala bys mi sem prosím odkaz na Tvořivý svět? Já to nějak nemůžu najít :( Jinak super článek : )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojda, mělo by Tě to na stránku přesměrovat po kliknutí na odkaz v článku - nadpis Tvořivý svět, mně funguje:) Jinak je to tvorivy-svet.cz - a díky, jsem ráda, že se článek líbí!:)

      Vymazat
  21. Ahoj, mas uzasny blog :) Je hezke videt, ze nekterym dnesnim slecnam zalezi na tom, co si davaji na plet.. Chtela bych se zeptat, budu vyrabet balzamy na rty a nechci si objednavat vitamin E, bude stacit sojovy olej? Ten ma prece vysoky obsah vit. E.. Dekuji predem za odpoved

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, přidávat vitamin E není až tak nutné, většina olejů je na něj bohatá, sojový olej určitě postačí:)

      Vymazat
  22. Ahoj, nevím jestli se někdo už ptal, ale kde bereš všechny recepty na výrobu domácí kosmetiky? Z knížek, internetu nebo si je sama vymýšlíš? :) Domácí kosmetika mě hrozně chytla, jen ještě úplně nevím, jak volit suroviny pro různé typy pleti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Elysio, všechno si vymýšlím sama; metoda pokus-omyl mě baví:)

      Vymazat
  23. Ahoj, jen poznámka k cenám obalů z Tvořivého světa - předpokládám, že ceny jsou tak nízké, protože jsou nakoupené v Číně přes Aliexpress.com. V podstatě všechny obaly, které jsou k dostání, jsou v Číně vyráběné a na tomhle serveru se dají pořídit rovnou z továrny a pokud nespěcháte, doprava do ČR je obvykle zdarma. Třeba se mýlím, ale je to možné vysvětlení.

    Elena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě to tak bude, koneckonců předpokládám že i obaly dostupné jinde budou především z aliexpress, ebay a podobných stránek. Kdybych nebyla líná, určitě by se to vyplatilo, ale většinou nakupuji obaly, když vím, že do nich potřebuji něco vyrobit, a ten čas pro mě rozhoduje. Pro ostatní je to ale určitě super tip:)

      Vymazat
  24. AHojky Miška, už dlho listujem na tvojom blogu a rozhodla som vyrábať si telové maslo, nakoľko moja dodávateľka s výrobou skončila a s jej maslami som bola maximálne spokojná.... chcela by som sa ale opýtať, či mi vieš odporúčať bambucké maslo, ktorým máš skúsenosti, nakoľko na ekokoza.sk som nasla rôzne druhy bambuckých masiel (rafinované, nerafinované, atď) a neviem, ktoré je vhodné na výrobu môjho masielka..... ďalej by som sa chcela opýtať, že keď si vyrobím masielko a nebude mi sedieť, napr. bude veľmi tuhé, či ho môžem potom znova rozpustiť, dodať ďalšiu surovinu a znova prešľahať? Čo si o tom myslíš ty? Veľmi pekne ďakujem za odpoveď :-*

    OdpovědětVymazat
  25. A ešte sa opýtam, čo hovoríš na túto stránku? http://eshop.kosmetikahrou.cz/produkt/bambucke-maslo-bio-dezodorovane-500g/

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj, diky za tipy. Ja nakupuji uzeniny, syry, olivy olej a dalsi suroviny ze sardinie. Konkretne tady http://shop.sardinie.cz/delikatesy-ze-sardinie/ a mohu jedine doporucit. Cena prizniva a brzke dodani

    OdpovědětVymazat
  27. Ahoj, z podobného soudku - na umíchání krémů doporučuješ elektrický mixér. Prosím - jaký mixér používáš? Nedokážu z Tvých fotek odhadnout vůbec typ. Šlehátko na frappé? Všechny kuchyňské mixéry se mi na krémy zdají moc velké. Díky předem za odpověď. Iva

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...