čtvrtek 19. prosince 2013

Návody na domácí kosmetiku - přehled, rozcestník


    Pro jednodušší orientaci v receptech na domácí kosmetiku jsem se rozhodla vytvořit tento přehled s odkazy, permanentně umístěný v postranní liště, který budu samozřejmě průběžně aktualizovat.
   
    Najdete zde:
  • seznam všech DIY s fotkou
  • seznamy receptů dle určení (pleť a rty/tělo/vlasy/koupel) spolu s potřebnými ingrediencemi na každý recept


Všechna DIY
 
Balzámy na rty                          Bath bombs

  
Bath melts                             Kávovo-kakaový tělový peeling

  
Pleťový krém                       Massage bars

  
Mýdla                                Pore strips
   
  
 Pleťový pudr                         Rudolph, maska pro citlivou pleť

  
Růžová voda                       Scrub bars
 
  
Třpytivý hydratační tělový pudr                     Tuhé parfémy

  
Koupelové soli                         Tělové máslo s aloe vera

Tělový scrub s kakaovým máslem                     Toner & Steamer

 

 

                                        Tónovací voňavé lotion bars                                 Nadupaný oční krém

                     Vylepšené balzámky na rty               Vanilkový olej

                                Valentýnská srdíčka do vany          Angels on Bare Skin (čistící roládka na pleť)


    Na pleť & rty
  • Balzámy na rty - kakaové máslo, bambucké máslo, vosk, kokosový olej, vitamin E, popř. kus rtěnky/přírodní barvivo, přírodní aroma
  • Pleťový krém - bambucké máslo, mandlové máslo, avokádový olej, jojobový olej, arganový olej, vitamin E, vitamin C, tea tree olej, grepový olej, jojobový vosk, gel z aloe vera
  • Pore strips - mléko, želatina
  • Pleťový pudr - prášek kuzu, kakao, skořice, mandlový olej, vitamin C
  • Rudolph, maska pro citlivou pleť - okurka, ovesné vločky, kosmetický jíl, zelený čaj, gel z aloe vera, vitamin C, glycerin
  • Růžová voda - růže, voda, led, vitamin C, grepový extrakt
  • Toner & Steamer - tea tree olej, zelený čaj, levandule, grepový extrakt
  • Výživná pleťová maska - zelený čaj, ovesné vločky, banán, kokosové mléko, popř. i med
  • Zázvorovo-kakaový scrub na rty - kakaové máslo, zázvor, kokosový olej, kakao, mandlový olej, třtinový cukr, med
  • Odličovací balzám - včelí vosk, mandlový olej, růžová voda, vitamin C   
  • Nadupaný oční krém - kakaové máslo, bambucké máslo, mandlové máslo, jojobový vosk, jojobový olej, mandlový olej, arganový olej, konopný olej, sezamový olej, grepový olej, vitamin C, vitamin E, káva
  • Ultralehký hydratační krém - mandlové máslo, bambucké máslo, mandlový olej, růžová voda, arabská guma, třešňový olej, jojobový olej, mandlový vosk, glycerin, vitaminy A, C, E 
  • Vylepšené balzámky na rty - včelí vosk, mandlový vosk, bambucké máslo, kakaové máslo, mandlové máslo, třešňový olej, mandlový olej, vitamin E, ovocný pudr
  • Angels on Bare Skin - mandle, jíl, glycerin, růžová voda, sušená levandule

    Na tělo
  • Kávovo-kakaový tělový peeling - bílý jogurt, káva, kakao
  • Massage bars - kakaové máslo, bambucké máslo, kokosový olej, včelí vosk, vitamin E, popř. i přírodní aroma, třpytky...
  • Mýdla - mýdlový základ, lehký olej (př. hroznový), vonná silice, barvivo, další propriety (sušené ovoce, koření, květy...)
  • Scrub bars - kakaové máslo, popř. mandlové/bambucké máslo, kokosový olej, popř. i mandlový olej, včelí vosk, ovesné vločky, mletá káva
  • Třpytivý hydratační tělový pudr - bramborový škrob, kakaové máslo, vonná silice, třpytivý pigment
  • Tuhé parfémy - vosk (včelí/jojobový/jiný), olej (kokosový/mandlový/meruňkový/hroznový/jiný), vonná silice, popř. i třpytky
  • Tělové máslo s aloe vera - kakaové máslo, bambucké máslo, gel z aloe vera, vosk
  • Tělový scrub s kakaovým máslem - kakaové máslo, meruňkový olej (popř. mandlový/hroznový/jiný lehký olej), třtinový cukr, kakao, vitamin E
    Na vlasy
  • Voňavý balzám na konečky - bambucké máslo, kokosový olej, arganový olej, jojobový olej, med či propolis v medu, vitamin E, jojobový vosk, vonný extrakt

    Do koupele
  • Bath bombs - jedlá sůl, bramborový škrob, kyselina citronová, kakaové máslo, lehký olej (př. mandlový), barvivo, vonná silice, další propriety (sušené ovoce, květy, hračky...)
  • Bath melts - kakaové máslo, popř. navíc i mangové/mandlové/jiné, kokosový olej, popř. navíc i jiný lehký olej, další propriety (sušené ovoce, květy)
  • Koupelové soli - sůl do koupele, vonná silice, barvivo, strouhaný kokosový olej, popř. i sušená levandule, pomeranče, poupátka růže...
    Valentýnská srdíčka do vany - růžová poupátka, růžový EO, kakaové máslo, mangové máslo, včelí vosk, kokosový olej, vanilkový olej, třpytky


    Uf, to bylo odkazování! Doufám, že článek orientaci na blogu vylepší:)

    Mějte se krásně,
    M.

P.S. Většina receptů je samozřejmě variabilních, leckterá ingredience lze nahradit
P.P.S. Hodit by se vám mohly i články o nejčastějších DIY chybách nebo o tom, kde kupuji přírodní ingredience

32 komentářů:

  1. Teším sa, keď začnem všetko toto vyrábať :) Len treba viac času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na to bohužel recept nemám:( Taky by se mi hodilo:)

      Vymazat
  2. Oh! Děkuji děkuji. Po novém roce startuju biohandmade! :))

    OdpovědětVymazat
  3. Neuveris, ale akurat dnes som premyslala, ze co ked sa raz rozhodnem pustit sa do vcelieho DIY vyrobku, ved ja ani nebudem vediet aky zvolit..ake suroviny..ktore suroviny sa mi zidu na najviac veci ..no cisty chaos, vravim si. A dosla som k tomu, ze si musim tvoj blog poriadne prechrustat, aby som mala vo vsetkom jasno, az budem pripravena na DIY.
    A vtom napises takyto uzasny rozcestnik, kde je vsetko prehladne vypisane ^^ aaaaaw super!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to je paráda, super, jsem ráda, že to pomůže! Házet tam ty odkazy byl docela očistec, tak jsem ráda, že k něčemu budou:D

      Vymazat
  4. Tak tento tvůj post budu uctívat!! Už kolikrát jsem hledala návod na tělové máslo (mimo jiné) a než jsem se k němu dostala, chívíli to trvalo... Jedním slovem SUPER!

    OdpovědětVymazat
  5. super nápad, i když se už teď nemůžu vymlouvat na to, že něco nemůžu najít :D a musím konečně něco vytvořit
    Vánoční giveaway

    OdpovědětVymazat
  6. Supr nápad. Takhle mi nic neuteče. Nejlepší je stejně receptík na krém :) Po novém roce se na to všechno handmade chci vrhnout. Až budou penízky a já se finančně zahojím po těchto vánocích :D

    SIMPLE LIFE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukám, že to je s finančníma ránama všude stejný:D Tak přeju brzký zahojení a vyrábění!:)

      Vymazat
  7. Wooow, dneska jsem objevila tvůj blog, je fakt super! Návody na kosmetiku máš moc hezky popsané, pochopitelné:) Určitě zkusím ten pleťový krém a balzám na pusu :) Je to super, díky! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já děkuji za krásný komentář! Ať se míchání daří!:)

      Vymazat
  8. Dnes jsem narazila na tvůj blog, přečetla jsem si spoustu tvých příspěvků, ale tento DIY mě zaujal nejvíce. Kdyby to bylo možné, udělám si všechny tyto skvělé návody, bohužel to zatím nejde, nemám na to věci a musím dělat věci do školy. Ale jak jen to bude možné něco si vyrobím a pak dám samozřejmě vědět jak se vyvedlo.
    P.S.: Krásný blog ;)

    OdpovědětVymazat
  9. Mám prečítané už všetky návody a s určitosťou skúsim pore strips a pleťový púder. Možno časom aj balzámy na pery:) Skvelý prehľad. Skúšala si už aj výrobu prírodných deodorantov? Na nejaké recepty som už narazila aj inde, no zatiaľ som neskúšala..

    OdpovědětVymazat
  10. No toto!!! Šup s tím do záložek!!! Moc pěkný přehled!

    OdpovědětVymazat
  11. http://www.kamada.cz/index.php?category_id=60
    tady jsem nasla stranky s levnymi obaly. Potrebuji obaly na balzamy na rty ma je tam jen za 9 Kc, ale problem je v tom ze se mi zdaji nejake divne v tom ze tam neni uveden kontak, sidlo firmy tad. Neznas nahodou tohoto prodejce? Bylo by to dobre sehnat nektere veci o sto procent levnejei, ale otazka zda to neni podvodnik.... Misa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. nechci byt anonymni ,ale nejde mi to jinak odeslat. Misa

      Vymazat
    2. Ahoj Míšo, bohužel s tímto eshopem nemám zkušenosti, také mi to připadá podezřelé. Já objednávám z Tvořivého světa, který, ač je dražší, mám ozkoušený:-)

      Vymazat
  12. Toho je dosť :D Teším sa na nové a našla som si pár, ktoré by som taktiež chcela vyskúšať :)

    OdpovědětVymazat
  13. Hezký den Michaelo :-) Váš blog jsem objevila právě před chvílí a jsem doslova nadšená.... taková mladá slečna a máte tolik znalostí, co se přírod.kosmetiky týká :-) Nejvíc mě nadchly Vaše rady ohledně e-shopů na nákup potřebných surovin pro výrobu domácí kosmetiky a odzkoušené recepty. O zdravou výživu a zdravý život.styl se zajímám už kvůli svým malým dětem dlouho,ale přírod.kosmetika mě nadchla teprve nedávno. Musím ještě vstřebat spoustu informací (třeba tady u Vás na webu) a pustit se do nakupování základních surovin. Jsem mile překvapena,že ač nemám absolutně žádné zkušenosti,tak jsem asi zhruba odhadla do začátku co se surovin týká to,co jste tu doporučovala.....i e-shopy jsem si zmapovala brouzdáním po netu zhruba tak,jak to zde doporučujete. Sama jsem zvědavá,co z mých prvních pokusů bude :-) A ještě bych se Vás chtěla zeptat......veškeré nakoupené suroviny pro výrobu kosmetiky je nutné skladovat v lednici???? Moc děkuji a určitě Vás budu i nadále sledovat ............

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den,

      jsem moc ráda, že se Vám blog líbí! Suroviny se v ledničce neskladují (díkybohu, potřebovala bych jinak tak čtyři:-)). Přeji hodně úspěchů při tvoření!

      Vymazat
    2. Tak to mě spadl kámen ze srdce :-) Mužská část naší rodiny v plném počtu tří chlapů, jednoho většího a dvou menších :-) by asi nesla velice těžce,že skladuji kosmetiku v lednici na úkor jídla :-))))) Děkuji!!!!

      Vymazat
    3. Skladuji na úkor jídla a dětí máme 4 ;-), je fakt že chlapi jen dva..
      Od té doby se nic nekazí, mám na mysli potraviny a lépe se v lednici význám;-) zdravím všechny DIY kuchařinky..

      Vymazat
  14. Dobrý den Míšo, nedávno jsem při hledání návodu jak si udělat svůj domácí krém objevila Vaše stránky a mám z nich velkou radost.Už jsem si probrouzdala i vámi doporučené stránky pro nakupování surovin a objednala první malou porci surovin . Mám na Vás prosbu - nenašla jsem dosud recept na výrobu sprchovacího oleje, mohla byste mi prosím poradit ten správný fíglík , jak upravit olej , aby ve sprše udělal tu mléčnou mycí emulzi? ....myslím že s Vašimi zkušenostmi už jste se s tím možná setkala, nebo budete vědět jak na to :-) .....moc děkuji a přeji hodně úspěšných počinů na stránkách i v praxi :-) ...krásný den , Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, Alenko, zatím jsem sprchový gel nevytvářela, takže Vám zatím nemohu poradit; nicméně se na něj chystám, takže se tu určitě recept objeví:)

      Přeji krásný den a ať Vám nadšení vydrží!:)

      Vymazat
  15. Ahojky Míšo, jen mě tak napadlo, nezkoušela jsi vyrobit něco na intimní hygienu? Říkala jsem si, že ty určitě máš nějaké tipy. tak bys mi mohla pomoci (např. co ty používáš). Děkuju. Měj se báječně.

    OdpovědětVymazat
  16. Také teď řeším gel na intimní hygienu:-?

    OdpovědětVymazat
  17. Jinak Míšo děkuji za skvělé recepty, vyrábím jak divá, přestože se mi pod nohami stále míhají malé dětičky :-P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Twiggy, děkuju moc, jsem ráda, že se Ti recepty líbí a že má DIY kosmetika dalšího nadšence! Dětičky zdravím:) Bohužel gel na intimní hygienu pro mě pořád zůstává velkou neznámou:(

      Vymazat
  18. Are you searching for kids sarees set? Here you will get one of the designer sarees for kids in all size in best price with discount buy salwar kids suit sets

    OdpovědětVymazat

Děkuji vám za každý váš názor a připomínku

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...